ΝΕΟΙ ΕΞΩΛΕΜΒΙΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ : F300B - F250D - F225F - F70A
Επαναστατική Τεχνολογία για ελαφρύτερους και οικονομικότερους 4-χρονους κινητήρες.
Τα τελευταία χρόνια δεν διαβάζουμε συχνά για νέες τεχνολογίες και μεγάλες επενδύσεις στον χώρο των εξωλεμβίων κινητήρων. Η πιο πρόσφατη, ήταν και πάλι από τη Yamaha με την εμφάνιση της μοναδικής σε δύναμη F350Α. Ο Ιάπωνας γίγαντας της Hamamatsu αποφάσισε και πάλι να ανεβάσει την ικανοποίηση των πελατών σε ένα νέο επίπεδο. Μετά από 3 χρόνια συνεχούς έρευνας και δοκιμών, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξωλεμβίων κινητήρων στον κόσμο ανακοινώνει 4 ολοκαίνουργια μοντέλα νέας γενιάς και επαναστατικής τεχνολογίας στη μεσαία και μεγάλη κατηγορία : F300B, F250D, F225F & F70A.
Πήγε στη Χίο, φωτογράφισε και βιντεοσκόπησε ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.
Αν και δεν έχω παρευρεθεί σε καμμία από τις πανελλήνιες συγκεντρώσεις φουσκωτών σκαφών μετά το 2004 (τότε που πραγματοποιήθηκε η 1η στο νησί της Πάρου) και δεν έχω μέτρο σύγκρισης, πρέπει να πω ότι η φετινή 6η πανελλήνια συγκέντρωση, που πραγματοποποιήθηκε στη Χίο από τις 2-4 Ιουλίου, ήταν σαφώς, και κατά γενική ομολογία, η δεύτερη σε μέγεθος, από πλευράς συμμετοχής (θα ήταν η πρώτη αν τα σκάφη των μελών του Ο.Φ.Σ. Χίου είχαν πέσει όλα στη θάλασσα), και η καλύτερη από πλευράς οργάνωσης και πυκνότητας παράπλευρων εκδηλώσεων. Αδιάψευστος μάρτυρας αυτού του ισχυρισμού είναι ότι η πιο δημοφιλής φράση που ακουγόταν συνεχώς αυτό το τριήμερο στη Χίο ήταν : «Οι Χιώτες έβαλαν φέτος ψηλά τον πήχυ. Ποιος θα τολμήσει να αναλάβει τώρα την επόμενη πανελλήνια συγκέντρωση»;
Μετά τους «Κασιώτες στην Αμερική και τον Καναδά (1899-2004)», ο Μιχάλης Σκουλιός με τη νέα του ιστορική μελέτη μας ταξιδεύει στο χρόνο με «Τα ξύλινα καράβια της Κάσου». Το βιβλίο αυτό, έργο ζωής για τον συγγραφέα, καλύπτει ολόκληρη την ιστιοφόρο ναυτιλία, δηλαδή τη ναυτιλία που επέζησε χάρη στην ξυλοναυπηγική τέχνη και παράδοση από τα πανάρχαια χρόνια ως το τέλος του 19ου αιώνα, και περιέχει ένα πλήθος από καταγραφές τεχνικών λεπτομερειών, ιστορικών στοιχείων, ναυτικής ορολογίας, αλλά και εποχικών εθνικών οραμάτων της κάποτε υπόδουλης στους Τούρκους Κάσου, όπως αυτά εκφράζονται στην ποίηση που διασώθηκε.
Χθες κατέβηκα στη μαρίνα του Φαληρικού Δέλτα αποφασισμένος να βγω απ' τη μιζέρια του γραφείου και της καθημερινής ρουτίνας και να "ξεσκουριάσω" το ιπτάμενο βαρκάκι μου. Με την ευκαιρία θα έδινα και το "παρών" στην παρουσίαση των φουσκωτών σκαφών που διοργανώθηκε εκεί με την βοήθεια του Ο.Φ.Σ.Ε. Όμως, τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα λογάριαζα. Το βαρκάκι αρνήθηκε πεισματικά να ξεκολλήσει απ' την επιφάνεια της θάλασσας, κι' εγώ έχασα όλη την καλή μου διάθεση. Και γιατί δεν κατάφερα να πετάξω, και γιατί κουβάλησα τόσους ανθρώπους στο Φάληρο για να πετάξουν κι' αυτοί μαζί μου...