Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Πρωτοφανές χαράτσι από τους εργολάβους εκμεταλλευτές των Εθνικών Οδών.

iosif4

Προς "ΝΕΑ ΟΔΟ", "ΙΩΝΙΑ ΟΔΟ" και "ΜΩΡΕΑΣ"

Κύριοι,

Η χρέωση των ιδιοκτητών Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ύψος μεγαλύτερο από 2,2 μέτρα είναι άδικη, παράλογη, εξωφρενική και πρωτοφανής για τα δεδομένα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων. Γιατί, επί παραδείγματι, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, τα οποία αναφέρονται στην άδειά τους ως Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν δύο άξονες και βάρος κάτω από 3,5 τόνους, χρεώνονται με τόσο δυσβάστακτα τέλη διοδίων με την "δικαιολογία" ότι το ύψος τους υπερβαίνει τα 2,2 μέτρα; Φθείρει μήπως το ύψος τους περισσότερο το οδόστρωμα από όσο το φθείρουν τα άλλα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα;

Και γιατί τόσο η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, όσο και η ΕΓΝΑΤΙΑ, δεν επιβαρύνουν με τον ίδιο τρόπο τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ύψος πάνω από 2,2 μέτρα; Μήπως αυτοί δεν είναι αυτοκινητόδρομοι; Και μην επικαλεστείτε, όπως ισχυριστήκατε παλαιότερα, ότι την ίση μεταχείριση των "υψηλών" Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων δεν την προβλέπει τάχα η Σύμβαση Παραχώρησης Έργου γιατί αυτή η "δικαιολογία" είναι ανυπόστατη και γνωρίζετε πολύ καλά πως δεν υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη στη Σύμβαση Παραχώρησης των Εθνικών οδών που παραλάβατε και εκμεταλλεύεστε.

Παρακαλώ να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία και να κατατάξετε τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, που έχουν δύο άξονες και βάρος κάτω από 3,5 τόνους, στα άλλα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα. Ούτε πρόκειται να μειωθούν τα έσοδά σας αν αποκαταστήσετε αυτή την αδικία, δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων αυτών δεν υπερβαίνει τις μερικές εκατοντάδες σε όλη τη χώρα. Θα έλεγα μάλιστα, αντιθέτως, ότι τα έσοδά σας θα αυξηθούν αφού οι ιδιοκτήτες των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων δεν θα επιλέγουν πλέον τους παράπλευρους δρόμους.

Δεν είναι δυνατόν ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινούμενου τροχόσπιτου να καταβάλλει περισσότερα χρήματα για διόδια από όσα  καταβάλλει σε πετρέλαιο για να πάει στη Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα ή στην Καλαμάτα! Και δεν είναι δυνατόν να σπάει στην κυριολεξία το όχημά του χρησιμοποιώντας τους παράπλευρους δρόμους στην προσπάθειά του να αποφύγει το παράλογο, αδικαιολόγητο και εξωφρενικό χαράτσι των διοδίων!

Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, άλλωστε, οι παράπλευροι δρόμοι δεν είναι καρόδρομοι! Εκτός και αν υποθέσουμε ότι στη χώρα μας υπάρχει σκόπιμη αδιαφορία εκ μέρους της Πολιτείας για την ποιότητα του οδοστρώματος των παράπλευρων δρόμων σε μια σιωπηρή "συμφωνία" μεταξύ των συμβαλλομένων (κράτος-ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης εθνικών οδών) ώστε να αναγκάζονται οι οδηγοί των "υψηλών" Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων με εκβιαστικό τρόπο να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους και να καταβάλλουν το χαράτσι που τους επιβάλλετε! Εκπλήσσονται τέλος οι Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων που επισκέπτονται τη χώρα μας και δυσανασχετούν μ' αυτή την παράλογη, πρωτοφανή και άδικη μεταχείρισή τους στους σταθμούς των διοδίων και μας δυσφημίζουν όταν επιστρέφουν στις πατρίδες τους.

Ιωσήφ Παπαδόπουλος