Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Επίδειξη σκάφους της "Xtrim" στη Χίο.

Το σωσίβιο και το quick stop σώζουν ζωές!

Συνέντευξη του Πάρη Γιαννίκου στον Ιωσήφ Παπαδόπουλο.

Φωτογραφίες : Μάρω Σαρηγιαννίδη.

Όταν μια εταιρεία αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες, δημιουργεί και τα ανάλογα... απόνερα. Κάποιο "γαλάζιο πουλάκι", όπως θα έλεγε η γιαγιά στο παραμύθι, μου είπε ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο εθεάθη σκάφος της "Xtrim" στη Χίο. Ε και; θα πείτε. Απαγορεύεται να πάει ένα σκάφος της "Xtrim" στη Χίο; Όχι βέβαια! Ο λόγος όμως που το συγκεκριμένο σκάφος της "Xtrim" πήγε στη Χίο, δεν ήταν συνηθισμένος. Έκανα λοιπόν κοινώς την... πάπια και ρώτησα τον Πάρη Γιαννίκο.

Ι. Παπαδόπουλος : Πάρη, έμαθα ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο εθεάθης στη Χίο. Ποιος ήταν ο σκοπός της επίσκεψής σου εκεί;

Πάρης Γιαννίκος : Πράγματι πήγα στη Χίο το περασμένο Σαββατοκύριακο, και σκοπός μου ήταν να έρθω σε επαφή με πελάτες, η γνώμη των οποίων για τα σκάφη μας δεν ήταν ιδιαίτερα καλή. Θεώρησα λοιπόν υποχρέωσή μου να πάω μέχρι εκεί.

Ι.Π. : Δική σου πρωτοβουλία ήταν ή σε κάλεσαν;

Π.Γ. : Δική μου πρωτοβουλία ήταν. Τηλεφώνησα, κατ' αρχάς, στον τοπικό Όμιλο φουσκωτών σκαφών και μέσω ενός ατόμου, που ήθελε να γίνει αυτή η επίσκεψη αφού πίστευε ότι η άποψη που είχαν σχηματίσει οι περισσότεροι Χιώτες για τα σκάφη μας ήταν λανθασμένη, πρότεινε η επίσκεψή μας στο νησί να γίνει υπό την αιγίδα του συλλόγου. Έτσι και έγινε.

Ι.Π. : Τι ακριβώς συνέβη και οι Χιώτες είχαν σχηματίσει κακή εντύπωση για τα σκάφη της "Xtrim";

Οι φίλοι του Ο.Φ.Σ. Χίου είχαν ετοιμαστεί καταλλήλως για την παρουσιάση. Π.Γ. : Ένα σκάφος της εταιρείας μας είχε πάει εκεί, το σκάφος αυτό είχε ένα ατύχημα, το ατύχημα, απ' ο,τι κατάλαβα δηλαδή, είχε αποσιωπηθεί, και από τον ιδιοκτήτη του σκάφους και από τον τότε αντιπρόσωπό μας στο νησί, το γιατί δεν το έμαθα ποτέ, και εξ αιτίας εκείνου του ατυχήματος είχαν προκληθεί κάποιες ζημιές. Αυτοί όμως έλεγαν ότι το σκάφος υπέστη τις ζημιές από μόνο του! Παραμένει άγνωστο τι έγινε! Υπήρξε πάντως μια κακή φήμη για τα σκάφη της "Xtrim", διότι η "Αχίλλειος πτέρνα" της εταιρείας μας είναι, δυστυχώς, οι φήμες! Υπάρχει βέβαια και το ρητό που λέει πως την κερασιά που έχει κεράσια κουνάνε συνήθως! Τις άλλες κερασιές δεν τις πειράζει κανένας...

Ι.Π. : Συνέβαλε καθόλου η επίσκεψή σας στο νησί ώστε να αλλάξουν γνώμη οι Χιώτες;

Π.Γ. : Μπορώ με βεβαιότητα να πω, ναι! Όλοι όσοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν βόλτα με το σκάφος και να παρακολουθήσουν την ενημέρωση που τους κάναμε, είχαν στη συνέχεια να πουν ένα καλό λόγο, και τους ευχαριστώ πολύ γι' αυτό.

Ι.Π. : Με ποιο σκάφος πήγατε στη Χίο;

Έτοιμοι για μια βόλτα.Π.Γ. : Πήγαμε με ένα 31 cruiser hard top, αλλά δεν πήγαμε εν πλω. Προτιμήσαμε να πάμε με το καράβι, και μάλιστα κατηγορηθήκαμε γι' αυτό από τα μέλη κάποιου forum, ότι δεν συνάδει τάχα ο τρόπος που πήγαμε με την προσπάθεια προβολής και διαφήμισης του σκάφους! Οι άνθρωποι βέβαια που τα λένε αυτά δεν μπορούν να καταλάβουν ότι το Ναυτικό Σαλόνι είναι προ των θυρών και τη Δευτέρα το πρωί έπρεπε, πάσει θυσία, να είμαστε στην Αθήνα. Θα έπρεπε, αν είχαμε πάει εν πλω, να φύγουμε νύχτα απ' τη Χίο, ώστε να είμαστε Δευτέρα πρωί πίσω, και μάλιστα με ένα γεμάτο εφτάρι! Και, για να είμαι ειλικρινής, δεν ήθελα να ταξιδεύσουν οι άνθρωποι της εταιρείας βράδυ...

Ι.Π. : Κρατώ το δεύτερο, αν μου επιτρέπεις, και αφήνω το εφτάρι. Όχι βεβαίως ότι ο κακός καιρός δεν είναι σοβαρός λόγος για να μη ταξιδεύσει κανείς. Πιστεύω όμως ότι το ταξίδι νύχτα, αν δεν τίθεται θέμα ζωής ή θανάτου, πρέπει να αποφεύγεται, ακόμη και με μπουνάτσα! Πόσο μάλλον με φουρτούνα. Είναι αποδεδειγμένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν τη νύχτα.

Τα σχόλια όλων για το σκάφος ήταν πολύ θετικά.Π.Γ. :  Έχουμε αρκετές περιπτώσεις πελατών της εταιρείας μας που είχαν ατυχήματα τη νύχτα, συνεπώς έχω ιδίαν πείρα! Αλλά και μια μηχανική βλάβη ακόμη είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπισθεί όταν νυχτώσει. Γι' αυτό το λόγο λοιπόν, επειδή δεν κάνουμε θεαματικές μαγκιές, ούτε έχουμε να αποδείξουμε σε κανένα τίποτε, και αυτά που  κάνουμε είναι αυτά που πραγματικά μπορούμε να κάνουμε, μεταφέραμε το σκάφος με το πλοίο. Αυτό βέβαια παρεξηγήθηκε, όπως είπα, αλλά δεν πειράζει...

Ι.Π. : Θέλεις να μου πει τι ακριβώς έγινε στη Χίο κατά τη διάρκεια του διημέρου;

Το ενδιαφέρον όλων να δουν το σκάφος ήταν ζωηρό.Π.Γ. : Οι άνθρωποι του Ομίλου είναι καταπληκτικοί! Άσε που έχουν το μικρότερο, ίσως, αλλά το εκπληκτικότερο εντευκτήριο που έχω δει ποτέ! Εγώ σ' εκείνο τον χώρο θα έμενα κι' όλας, θα τον έκανα σπίτι μου! Θα ξεκινήσω όμως απ' την αρχή. Προσφέρθηκαν, κατ' αρχάς, να βγάλουν οι ίδιοι το σκάφος απ' το καράβι, ώστε να μην αναγκαστούμε να μεταφέρουμε αυτοκίνητο απ' την Αθήνα γι' αυτό τον σκοπό. Ήρθε στις τρεις τα ξημερώματα λοιπόν ο Χρήστος, ο πρόεδρος του Ομίλου, έβγαλε το σκάφος απ' το καράβι και στη συνέχεια μας πήγε στο ξενοδοχείο "Χανδρής". Το πρωί του Σαββάτου φέραμε το σκάφος στο λιμάνι και αφού έγιναν κάποιες συζητήσεις, κάναμε βόλτες με ένα τεσσαράκι βοριά. Ο καιρός δεν ήταν κατάλληλος για να δείξει το 31 τις δυνατότητές του, αλλά αυτό έγινε την επομένη, που ο βοριάς ενισχύθηκε στα έξι με εφτά!

Ι.Π. : Το βράδυ του Σαββάτου υπήρξαν σχόλια ή συζητήσεις;

Ο Π. Γιαννίκος απαντά στις ερωτήσεις και απορίες των φίλων του Ο.Φ.Σ. Χίου.Π.Γ. : Στις 8 το βράδυ του Σαββάτου είχαμε μια εκδήλωση στο ξενοδοχείο "Χανδρής", όπου συγκεντρώθηκαν τα μέλη του Ομίλου και είχαμε μια κουβέντα σχετική με τα σκάφη μας. Έκανα στην αρχή μια σύντομη παρουσίαση των σκαφών της "Xtrim", και στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος. Τα μέλη του Ομίλου έθεσαν ερωτήσεις κι' εγώ, στην προσπάθειά μου να τους εξηγήσω πώς έγινε η σχεδίαση των σκαφών και γιατί κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται με τον ένα τρόπο και όχι με τον άλλον, έκανα σχέδια ακόμη και πάνω στο χαρτί. Υπάρχουν δυστυχώς μύθοι στο χώρο μας τους οποίους έπρεπε να απομυθοποιήσω! Αυτή η συζήτηση διήρκεσε δύο ώρες, επειδή υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον εκ μέρους αυτών που συμμετείχαν σ' αυτήν. Μετά, μας έβγαλαν έξω και μας τσάκισαν! Στο ξενύχτι και στο ποτό εννοώ!

Με τον πρόεδρο του Ο.Φ.Σ. Χίου κ. Χρήστο Ξύδα.Το πρωί της Κυριακής, μέχρις ότου μπω στο σκάφος, αλλού πάταγα κι' αλλού βρισκόμουν! Μέχρι τις 3 το απόγευμα, περίπου, κάναμε δοκιμές στη θάλασσα με καιρό 7! Δεν ήταν βέβαια το εφτάρι του Ικάριου, αλλά ένα εφτάρι που ερχόταν από μια απόσταση δέκα μιλίων και το ύψος του κύματος έπαιζε ανάμεσα στο 1,5 και στα 2,5  μέτρα. Ήταν δηλαδή σαν να λέμε ένα εξάρι έξω απ' την Κύθνο. Στον καιρό εκείνο το σκάφος έδειξε τις αρετές του, γιατί ο στόχος δεν ήταν να πιάνει τα 500 μίλια στα όρτσα, αλλά να ταξιδεύει τους επιβαίνοντες όμορφα, χωρίς να τους κοπανά και να τους βρέχει! Αυτό λοιπόν το πέτυχε 100%, πράγμα που το διαπίστωσαν όλοι όσοι πήγαν βόλτα εκείνη την Κυριακή.

Αναμνηστική φωτογραφία με τα μέλη του Ο.Φ.Σ. Χίου.Αυτό που πρέπει να πω είναι ότι ήρθαν όλοι χωρίς καμμία προκατάληψη. Ήρθαν πραγματικά να δουν το σκάφος, να απορρίψουν ο,τι δεν τους άρεσε, και ο,τι τους άρεσε να το επαινέσουν! Διότι πράγματα από τα οποία κι' εγώ ξέρω ότι υποφέρω, και μου τα απέρριψαν, τα δέχθηκα! Δεν μπορούσα π.χ. να μη δεχθώ ότι η ποιότητα κατασκευής των πρώτων μου σκαφών δεν ήταν αυτή που έπρεπε να είναι! Και μου το είπαν όλοι αυτό! Τώρα τα σκάφη μας είναι πολύ καλύτερα. Όντως, ήξερα να σχεδιάζω σκάφη, δεν ήξερα όμως ακριβώς τι σημαίνει "κατασκευάζω στην Ελλάδα"! Κάτι που νομίζω ότι πολλοί δεν το γνώριζαν! Εγώ πλήρωσα και έμαθα! Και λέγοντας "το πλήρωσα", καταλαβαίνεις νομίζω τι εννοώ...

Ι.Π. : Τι κινητήρα είχε το σκάφος της επίδειξης;

Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα του Ο.Φ.Σ. Χίου και φαινόταν! Π.Γ. : Δύο έσω έξω 250άρια "Steyer" πετρελαίου, τα οποία για πεντέμισυ τόνους σκάφους είναι μάλλον λίγα. Όμως το σκάφος αυτό ταξιδεύει με 1,8 λίτρα το μίλι (με τους μετρητές κατανάλωσης της "Steyer" που έχει ηλεκτρονικά όργανα touch screen) και "έπιασε" τους 41 κόμβους με το hard top και φουλ φορτία. Το σκάφος ταξιδεύει με ταχύτητα ταξιδίου 35 κόμβων, με το στροφόμετρο να δείχνει 500 στροφές κάτω απ' το maximum. Αυτό όμως που πρέπει να πω είναι ότι η αναλογία "κιλά ανά ίππο" στο συγκεκριμένο σκάφος είναι συντριπτική υπέρ των κιλών! Όμως αν δεις τις επιδόσεις του και τις αναγάγεις στη σχέση "κιλά ανά ίππο",  τότε το σκάφος αυτό δεν είναι απλώς γρήγορο. Είναι πολύ γρήγορο!

Ι.Π. : Μου θυμίζεις αυτό που έχω πολλές φορές πει στο παρελθόν και κάποιοι με κοίταζαν περίεργα. Ότι δηλαδή ένα σκάφος δεν πάει γρήγορα επειδή έχει μεγάλη μηχανή, αλλά επειδή έχει γρήγορη γάστρα!   

Όλοι ήθελαν να βάλουν τα δάκτυλα επί τον τύπο των ήλων.Π.Γ. : Αυτό είναι απολύτως σωστό! Πάρε μια φελούκα και βάλε της δύο μηχανάρες. Θα φύγει η φελούκα; Δεν θα φύγει! Ήταν λοιπόν μια πάρα πολύ καλή εμπειρία αυτή που ζήσαμε στη Χίο, τη φιλοξενία δε των ανθρώπων του τοπικού Ομίλου δεν μπορώ να την περιγράψω. Ο δε "Όμιλος φουσκωτών σκαφών Χίου" έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που δεν συναντά εύκολα κανείς σε άλλους συλλόγους. Οι άνθρωποι εκεί είναι πρώτα φίλοι μεταξύ τους, βοηθούν ο ένας τον άλλον και κάνουν παρέα! Είναι τελείως διαφορετική κατάσταση. Ο πρόεδρος, αλλά και η σύζυγός του, να μη την ξεχάσω, είναι ο κινητήριος μοχλός του Ομίλου! Υπάρχουν και καμμιά δεκαριά άλλα άτομα, τα οποία, μαζί με τον πρόεδρο, σχηματίζουν μια δυνατή ομάδα κρούσης "άπαιχτη"! Αυτό τουλάχιστον διαπίστωσα εγώ. 

Ι.Π. : Αυτοί ακριβώς είναι οι λόγοι για τους οποίους ο "Όμιλος Φουσκωτών Σκαφών Χίου" έχει μια ιδιαίτερη θέση και μεταχείριση στο περιοδικό αυτό...

Π.Γ. : Θα ήθελα να πω και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά του Ομίλου. Όπως με ευχαρίστησαν πολύ αυτοί, έτσι τους ευχαριστώ κι' εγώ.

http://www.youtube.com/watch?v=yqf-yJDr3b8