Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Πρόταση νόμου για την απαλλαγή της υποχρέωσης σύναψης συμβολαίου με εκκαθαρίστρια εταιρεία.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Ραδιοεπικοινωνιών της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γεώργιος Τζανιδάκης, απέστειλε στο "Rib and Sea" την ακόλουθη πρόταση νόμου, βάσει της οποίας τα μικρά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής που εμπίπτουν στις διατάξεις του εκάστοτε Γενικού Κανονισμού Λιμένα και διαθέτουν συσκευή v.h.f., δεν θα απαιτείται να είναι στο εξής συμβεβλημένα με αναγνωρισμένη, από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, εκκαθαρίστρια εταιρεία.Είναι προφανές ότι το Τμήμα Ραδιοεπικοινωνιών της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υ.Ε.Ν.Α. και Ν.Π. λαμβάνει σοβαρά υπ' όψιν, τόσο την εγκυρότητα του "Rib and Sea", όσο και τις γνώμες των εκατοντάδων μελών του ομώνυμου forum και, συγχρόνως, κατόχων μικρών ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Ας ελπίσουμε ότι η επικοινωνία αυτή θα είναι η αρχή μιας νέας εποχής και μιας συνεργασίας ώστε να μη προκύπτουν στο μέλλον αιφνιδιαστικές και παράλογες αποφάσεις της Δημόσιας Διοίκησης χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση, συζήτηση και αποδοχή αυτών προς τους οποίους οι αποφάσεις αυτές απευθύνονται.

Περισσότερα...

Εκπομπή σήματος κινδύνου και MMSI

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Στο forum των μελών του "Rib and Sea" ετέθη το ερώτημα εάν κατά τη διάρκεια εκπομπής σήματος κινδύνου ή ανάγκης, η εκφώνηση του αριθμού MMSI είναι υποχρεωτική.

Είναι αλήθεια ότι ο Νέος Γ.Κ.Λ. αρ. 45 προβλέπει την εκφώνηση του αριθμού Δ.Σ.Π. (MMSI), όταν χρειαστεί να εκπέμψουμε σήμα κινδύνου ή ανάγκης (PAN PAN ή MAY DAY), μαζί με το όνομα του σκάφους, το διεθνές διακριτικό του σήμα και το στίγμα στο οποίο βρίσκεται. Πόσο όμως "λάθος" είναι αν ο κυβερνήτης, στις κρίσιμες στιγμές κινδύνου ή ανάγκης στις οποίες εκτίθενται το σκάφος και οι επιβαίνοντες, παραλείψει να αναφέρει και τον αριθμό MMSI;

Επικοινώνησα με τον επικεφαλής του Τμήματος Τηλεπικοινωνιών της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του Υ.Ε.Ν. και Ν.Π., τον πάντοτε πρόθυμο και εξυπηρετικό κ. Γιώργο Τζανιδάκη, και του μετέφερα τον προβληματισμό των μελών του "Rib and Sea forum". Μου απάντησε ότι : η εκφώνηση του αριθμού MMSI δεν είναι υποχρεωτική, αλλά απλώς βοηθητική και χρήσιμη, στην περίπτωση κατά την οποίαν το διεθνές διακριτικό σήμα του σκάφους δεν ελήφθη καλώς μέσω του v.h.f. Είναι όμως σαφές ότι ο κυβερνήτης του σκάφους που χρειάζεται άμεση βοήθεια ή κινδυνεύει, πρέπει να μεταδώσει όσα περισσότερα στοιχεία μπορεί, προκειμένου ο Θάλαμος Επιχειρήσεων να κατευθύνει γρήγορα και με επιτυχία τα μέσα διάσωσης στο σημείο όπου βρίσκεται το σκάφος που κινδυνεύει.

 

 

 

Το βιολί τους κάποιοι με τη ράμπα στο Δέλτα!

 

Φαίνεται πως κάποιοι δεν έλαβαν το μήνυμα (δημοφιλής έκφραση των ημερών) και συνεχίζουν απτόητοι, παρ' όλες τις σαφείς εντολές του Υ.Ε.Ν. και Ν.Π. για την τήρηση των σχετικών νόμων, να διεκδικούν την κυριότητα της κοινόχρηστης παραλίας και των ραμπών καθέλκυσης και ανέλκυσης σκαφών. Ανάλογες επώνυμες καταγγελίες, για υπέρβαση καθήκοντος έγιναν στο "Rib and Sea", με αποτέλεσμα να καταθέσω σήμερα στο Δήμο Καλλιθέας την ακόλουθη επιστολή και να μπω στη διαδικασία αναμονής μιας υπεύθυνης απάντησης.

Περισσότερα...

Προσέγγιση ακτών με ταχύπλοο σκάφος.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Μέχρι πρό τινος γνωρίζαμε ότι δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε μια ακτή με λουόμενους, έχοντας τον κινητήρα του σκάφους μας σε θέση λειτουργίας. Και αναρωτιόμασταν : Πώς θα βγούμε στην όμορφη παραλία που βρέθηκε στη θαλασσινή μας περιπλάνηση στις Κυκλάδες, και η οποία δεν είναι ερημική, αλλά υπάρχει κόσμος εκεί που απολαμβάνει το μπάνιο του; Με τα κουπιά, μιμούμενοι τους κωπηλάτες των Virgin islands; Τραβώντας το οκτάμετρο π.χ. φουσκωτό με τα χέρια, ενώ εμείς έχουμε βουτήξει στο νερό μέχρι το λαιμό; Αγκυροβολώντας αρόδο και, ελλείψει tender, βγαίνοντας στην ακτή κολυμπώντας;

Περισσότερα...

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το v.h.f.

Επιμέλεια- έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Με μεγάλο θέμα καταπιάστηκα πάλι! Αφορμή οι ερωτήσεις μερικών μελών τού ribandsea forum, σχετικώς με το τι ισχύει, γενικώς, για την μέσω τού v.h.f. τηλεπικοινωνία. Ποια σκάφη πρέπει να έχουν υποχρεωτικώς v.h.f., πώς και πού πρέπει να εγκατασταθεί μια συσκευή v.h.f., σε ποια κανάλια και με ποιους μπορούμε να επικοινωνούμε, πώς πρέπει να επικοινωνούμε, αν πρέπει να υπάρχει εκκαθαρίστρια εταιρεία τελών τηλεπικοινωνίας, προκειμένου να εκδοθεί η άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας v.h.f. και να χορηγηθεί διεθνές διακριτικό κλήσης, κ.λπ. κ.λπ. Και λέω ότι καταπιάστηκα με μεγάλο θέμα, γιατί μόνο αν αρχίσει κανείς να ψάχνει στούς δαιδαλώδεις διαδρόμους τής νομοθεσίας θα αντιληφθεί γιατί τέτοιου είδους θέματα τα αποφεύγουν οι δημοσιογράφοι και τα περιοδικά όπως ο διάολος το λιβάνι! Ευτυχώς όμως, ήμουνα και αυτή τη φορά τυχερός. Αν και πάνω στο μπάχαλο τής μετακόμισης, ο κ. Γιώργος Τζανιδάκης, Διευθυντής τού Τμήματος Τηλεπικοινωνιών τής Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, είχε την υπομονή και την καλωσύνη να με ξεναγήσει σ' αυτούς τούς δαιδαλώδεις (για τον απλό πολίτη) διαδρόμους τής σχετικής νομοθεσίας, και να μού υποδείξει τον τρόπο να μπω στην ιστοσελίδα τού Υ.Ε.Ν., να περιπλανηθώ σ' αυτήν, και να βγω στο τέλος χωρίς απώλειες. Γι' αυτό και τον ευχαριστώ ιδιαιτέρως.

Περισσότερα...