Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Σκανδαλώδης διαχείριση των άγονων γραμμών από το Υ.Ε.Ν. και τους δορυφόρους του.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Το "ΚΑΣΟΣ PRINCESS" του Γιώργου Μανούσου. Είναι πλέον κοινό μυστικό ότι στα διάφορα υπουργεία, όποια καρέκλα κι' αν σηκώσεις θα σε πνίξει μια αβάσταχτη δυσοσμία! Και δεν υπάρχει ίχνος προκατάληψης σ' αυτό μου το σχόλιο. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα αναφερθώ στο Υ.Ε.Ν., στην "Επιτροπή Εκδίκασης Ενστάσεων" του οποίου βρέθηκα σήμερα το πρωί προκειμένου να ενημερωθώ επί της ενστάσεως που υπέβαλε ο ιδιοκτήτης και πλοίαρχος του Ε/Γ-Τ/Ρ "KAΣΟΣ PRINCESS" Γιώργος Μανούσος, για την παράνομη, κατά την γνώμη αυτού και του δικηγόρου του κ. Μιχαήλ Μηνατσή, συμμετοχή στον διαγωνισμό για την γραμμή Κάσου-Καρπάθου, του Ε/Γ-Τ/Ρ "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ", νηολογίου Κω και ιδιοκτησίας του κ. Δημητρίου Ανθούλη.

Θα σας πω τώρα τι καταλαβαίνω εγώ, πέρα από την επιχειρηματολογία που ανέπτυξε ο δικηγόρος του Γιώργου Μανούσου, και υποναύαρχος του Λ.Σ. εν αποστρατεία, κ. Μιχαήλ  Μηνατσής. Περιοχές γόνιμες, για την ιστορία αυτής της χώρας και τον πολιτισμό της, έχουν χαρακτηριστεί "άγονες". Χαρακτηρισμός που "διευκολύνει" επίορκους πολιτικούς και υπαλλήλους κρατικών υπηρεσιών να διαχειρίζονται κατά το δοκούν και ανάλογα με τα πολιτικά, και όχι μόνο, συμφέροντά τους, τα κονδύλια που διαθέτει το Υπουργείο των Οικονομικών για την ανάθεση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων αυτών των "άγονων" γραμμών σε συγκεκριμένους πλοιοκτήτες, τα πλοία των οποίων δεν πληρούν πάντοτε τους όρους που περιλαμβάνει η προκήρυξη του εκάστοτε διαγωνισμού.

Θα με χαρακτηρίσετε ίσως υπερβολικό, αλλά εκ του αποτελέσματος κρίνω εγώ τα πράγματα. Να σας θυμίσω την περίπτωση τέως υπουργού της Ν.Δ. ο οποίος απομακρύνθηκε από το κόμμα του όταν υπήρξαν αποχρώσες ενδείξεις της ενοχής του για την ανάμιξή του στην επιλεκτική χορήγηση αυτών των επιδοτήσεων σε συγκεκριμένο πλοιοκτήτη. Απομακρύνθηκε βεβαίως εκείνος ο υπουργός από το κόμμα του, αβρόχοις ποσί, ενώ κανονικά θα έπρεπε να οδηγηθεί, αυτός και άλλοι σαν αυτόν, ενώπιον της Δικαιοσύνης, να λογοδοτήσει και, εφ' όσον αποδεικνυόταν η ενοχή του, να καταδικαστεί.

Το "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" του Δημήτρη Ανθούλη.Θα σας πω επίσης πώς είδα εγώ σήμερα τη σύνθεση της Επιτροπής Εκδίκασης Ενστάσεων του Υ.Ε.Ν. Εκτός από τον Πρόεδρό της, πλοίαρχο κ. Αλέξανδρο Θεοφανόπουλο, ο οποίος ήταν καλά  ενημερωμένος, είχε μπροστά του ολόκληρο τον φάκελλο της υπόθεσης και έθεσε ερωτήματα στον δικηγόρο του κ. Μανούσου (ο καθ' ου κ. Δημήτριος Ανθούλης έλαμψε δια της απουσίας του), ήταν ακόμη παρών ένας πλωτάρχης (παρέμεινε σιωπηλός καθ' όλη την διάρκεια της διαδικασίας) και τρεις ακόμη κυρίες οι οποίες ήταν ωσεί παρούσες. Με διακοσμητική, θα έλεγα πιο σωστά, παρουσία. Η μία μάλιστα εξ αυτών, είχε βαμμένο κόκκινο μαλλί και χαλκά στη μύτη, μασούσε  συνεχώς τσίχλα και κοιτούσε στο κενό χωρίς να βγάλει λέξη από το στόμα της. Ανάλογη ήταν η παρουσία και των άλλων δύο κυριών. Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τη γυναικεία παρουσία, θα πω ότι η επιλογή των εκπροσώπων του λεγόμενου "ασθενούς" φύλου σε τέτοιου είδους Επιτροπές, οι οποίες απαιτούν νομίζω ιδιαίτερες γνώσεις, σοβαρότητα και ευθυκρισία, θα πρέπει να γίνεται με πιο αυστηρά κριτήρια επιλογής. Αυτά ως εδώ και πάμε τώρα στην ουσία της υπόθεσης.

Σύμφωνα με αυτά που περιλαμβάνει ο φάκελλος της ένστασης του Γιώργου Μανούσου :

1. Το "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" εκινείτο εδώ και πέντε χρόνια με δύο κινητήρες Yanmar ονομαστικής ισχύος 911 ίππων έκαστος και εκτελούσε δρομολόγια στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Κω και της Νισύρου. Ο ιδιοκτήτης του σκάφους όμως, κ. Δημήτριος Ανθούλης, φρόντισε να πάρει μια βεβαίωση από τον αντιπρόσωπο της Yanmar ότι οι κινητήρες ήταν ισχύος 278 ίππων έκαστος! Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" να έχει μειωμένη σύνθεση πληρώματος και, όπως είναι ευνόητο, λιγότερα λειτουργικά έξοδα. Παράλληλα όμως, το Ν.Α.Τ., αλλά και ο δημόσιος κορβανάς, εστερούντο εσόδων τα οποία, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν ο Γιώργος Μανούσος και ο δικηγόρος του, ανέρχονται σε αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ! Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι οι υπεύθυνοι του Μηχανολογικού Τμήματος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων χορήγησαν βεβαίωση ότι πράγματι το "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" εκινείτο με δύο κινητήρες ισχύος 278 ίππων έκαστος! Βασίστηκαν, προφανώς, στο πλαστό τιμολόγιο του αντιπροσώπου. Δεν έπρεπε όμως να ελέγξουν εάν οι κινητήρες ήταν αυτοί οι οποίοι αναφέροντο στο τιμολόγιο; Αν επρόκειτο να το βεβαιώσουν βάσει εγγράφων, τότε για ποιο λόγο μετέβησαν στην Κω για την πραγματογνωμοσύνη;

2. Όταν είδε το φως της δημοσιότητας η πρώτη καταγγελία του Μανούσου (2.12.2015), ένας γερανός αφαίρεσε νύχτα τους δύο κινητήρες από το μηχανοστάσιο του "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" ώστε να εξαφανιστούν τα πειστήρια του εγκλήματος. Και όλα αυτά κάτω από τη μύτη του Λιμενικού Σταθμού της Καρδάμαινας, μολονότι ο Γιώργος Μανούσος είχε εγκαίρως ειδοποιήσει τις Αρχές για τις επικείμενες "εργασίες"! 

3. Ενώ το ναυπηγικό τμήμα της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων έδινε στο "ΚΑΠΕΤΑΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ" την άδεια να μεταφέρει 300 επιβάτες, ξαφνικά βρέθηκε να μπορεί να μεταφέρει νομίμως άλλους 80! Κανείς δεν σκέφτηκε ότι το πλοίο θα μπορούσε να βυθιστεί αύτανδρο, προτού μάλιστα προλάβουν οι επιβαίνοντες να φορέσουν τα σωσίβιά τους!

Κατά την διάρκεια της διαδικασίας ο δικηγόρος του Γιώργου Μανούσου κ. Μιχάλης Μηνατσής, απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής κ. Θεοφανόπουλο, ρώτησε : "Κύριε Πρόεδρε, ήθελα να ξέρω ποιος κρύβεται πίσω από την συγκάλυψη αυτής της παρανομίας".

Συνωμοσιολογία, άραγε, ή λογικός συνειρμός; Ποιος να ξέρει...