Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

Το ιπτάμενο φουσκωτό στο MEGA CHANNEL στις 5 Ιουνίου 2008

Επιμέλεια άρθρου - Πιλότος : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

fibmegaΌταν έφερα για πρώτη φορά το ιπτάμενο φουσκωτό στην Ελλάδα, οι τηλεοπτικοί σταθμοί τρωγόντουσαν μεταξύ τους ποιος θα το βγάλει πρώτος στον αέρα! Υπήρξε εβδομάδα, τον Μάϊο και τον Ιούνιο του 2008, που αναγκαζόμουν να κατεβάζω το ιπτάμενο στο Φαληρικό Δέλτα δύο και τρεις φορές, για τις ανάγκες βιντεοσκόπησης κάποιας εκπομπής του Alpha, του Mega, του Antenna ή της ΝΕΤ.

Συνήθως έπρεπε να κατεβάζω το ιπτάμενο βαρκάκι στο Φαληρικό Δέλτα μία ώρα νωρίτερα ώστε να έχω τον χρόνο να στήσω το φτερό και να το καθελκύσω στη θάλασσα. Έπρεπε επίσης, καθώς δεν είχα τη δυνατότητα να πετώ και να μιλάω συγχρόνως στον δημοσιογράφο του καναλιού, να παίρνω μαζί μου ένα φίλο ή τον εκπαιδευτή μου Σάκη Φιτσώρο οι οποίοι έδιναν τις πληροφορίες που ζητούσαν οι παρουσιαστές των εκπομπών όσο εγώ πετούσα.

Περισσότερα...

Πετώντας στο Φάληρο με το ιπτάμενο φουσκωτό για την εκπομπή του Ανδρέα Μικρούτσικου.

Επιμέλεια άρθρου - Πιλότος : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

fibandreasΜια από τις εκπομπές που ενδιαφέρθηκε να βγάλει στον αέρα το ιπτάμενο φουσκωτό ήταν και η εκπομπή που παρουσίαζε ο Ανδρέας Μικρούτσικος στον Alpha. Τον Ανδρέα έτυχε να γνωρίζω τότε λόγω της ενασχόλησής του με τα φουσκωτά σκάφη. Είχε κι' αυτός ένα φουσκωτό της "Olympic Hellas" και πηγαινοερχόταν μ' αυτό στη Μήλο όπου βρισκόταν η εξοχική του κατοικία.

Όταν μου ζήτησε να κατεβάσω το ιπτάμενο στο Φάληρο, αποφάσισα να μην επαναλάβω το λάθος που είχα κάνει όταν πέταξα για το χατήρι των Οικονομέα και Καμπουράκη επιλέγοντας τον Δερτιλή. Παρακάλεσα λοιπόν τον φίλο και εκπαιδευτή μου Σάκη Φιτσώρο να έρθει μαζί μου εξασφαλίζοντας ότι θα υπήρχε ένας άνθρωπος να δώσει δυο σωστές πληροφορίες στον Ανδρέα όσο εγώ θα πετούσα πάνω απ' το Φαληρικό Δέλτα.

Περισσότερα...

Αυτοί στη SKIPPER πήραν μπροστά και δεν χωράνε πια στην Ελλάδα!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

desire120aΣε εποχές τόσο δύσκολες και καταστάσεις αδιέξοδες, είναι παρήγορο και ενθαρρυντικό να διαπιστώνει κανείς ότι υπάρχουν κάποιοι που περνούν με τη δουλειά και το ταλέντο τους τα σύνορα της χώρας, κάνοντας το προϊόν της δουλειάς τους αναγνωρίσιμο και σεβαστό στο εξωτερικό, παραμένοντας όμως και δημιουργώντας στην Ελλάδα.

skipper.nc100aΟ Παύλος, ο Αλέξανδρος, ο Γιώργος και η Ράνια Σταυρουλάκη είναι η επιτομή της παραπάνω διαπίστωσης. Από τότε που μετέφεραν τις ναυπηγικές δραστηριότητές τους από τα Χανιά στην Αττική, έκαναν το μεγάλο άλμα για την κατάκτηση της ευρωπαϊκής, και όχι μόνο, αγοράς. Η ραχοκοκκαλιά αυτής της επιτυχίας είναι χωρίς αμφιβολία ο Αλέξανδρος, ο μεγάλος γιος της οικογένειας, το σχεδιαστικό ταλέντο του οποίου ήταν αυτό που έδωσε στα σκάφη της BSK MARINE την διεθνή αναγνωρισιμότητα και καταξίωση. Πράγματι, ο Αλέξανδρος κατέκτησε διεθνή αναγνωρισιμότητα, αφού δύο χρόνια πριν του απονεμήθηκε ο τιμητικός τίτλος "Red Dot Award: Product Design 2016" για την σχεδίαση του Skipper NC100s.

Περισσότερα...

"Desire 120". Η ναυαρχίδα της "BSK Marine" κλέβει τις εντυπώσεις και ανοίγει νέους δρόμους στην απαιτητική αγορά του εξωτερικού.

skipperdesireΤο σχεδιαστικό ταλέντο του Αλέξανδρου Σταυρουλάκη, ο οποίος έχει ήδη αναγνωριστεί διεθνώς με την απονομή του "Red Dot Award" http://www.ribandsea.com/boats/boatsshow/2243-pagkosmia-diakrisi-sxediasis-gia-to-skipper-nc100s-tis-bsk-marine.html, και η προϊστορία της "BSK Marine" στη ναυπήγηση ποιοτικών φουσκωτών σκαφών, συνεργάστηκαν για την δημιουργία του "Desire 120" το οποίο, χωρίς αμφιβολία, θέτει ψηλά τον πήχυ στην ελληνική αγορά και ανοίγει νέους δρόμους για την κατάκτηση και της αγοράς του εξωτερικού.

skipper.desireΤο "Desire 120" δεν είναι πάντως φουσκωτό σκάφος. Είναι ένα αμμιγώς πολυεστερικό καμπινάτο χαμηλού προφίλ cruiser το οποίο, μολονότι μιμείται το σχήμα ενός φουσκωτού, δεν διαθέτει αεροθαλάμους από Hypalon Neoprene. Διαθέτει όμως πολλά στεγανά διαμερίσματα τα οποία του εξασφαλίζουν την πλευστότητα σε περίπτωση ατυχούς συμβάντος.

Περισσότερα...

Το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Αναπνέει ακόμη!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

suzuki350Το Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών νοσηλεύεται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, εδώ και εννέα χρόνια, μετά το ξεπούλημα της χώρας στο Καστελλόριζο από έναν κρετίνο, προδότη και απατεώνα συγχρόνως πρωθυπουργό, με το οποίο ξεπούλημα ενέπλεξε και τραυμάτισε θανατηφόρα τη χώρα, γενικότερα, και τον χώρο της θάλασσας ειδικότερα. Οι προσπάθειες ανάνηψης, που καταβάλλει έκτοτε το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του tohatsu.propane"ΣΕΚΑΠΛΑΣ" και της "EXPO ONE", είναι βεβαίως αξιέπαινες με την επιβίωση του ασθενούς μέχρι σήμερα να αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι της γενιάς μου κακόμαθαν στη θέα όμορφων ναυτικών εκθέσεων, με αποτέλεσμα να στεκόμαστε τώρα όλοι με αμηχανία μπροστά σ' αυτή την κατάσταση. Αδυνατώ λοιπόν να σχολιάζω τα ίδια και τα ίδια, περιοριζόμενος κάθε φορά σε απλή περιγραφή των ίδιων σκαφών και των ίδιων κινητήρων.

Περισσότερα...