Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Κυκλικό σωσίβιο - Αυτός ο άγνωστος...

Επιμέλεια - Έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Κάποιο μέλoς τού forum ζήτησε τις προάλλες να μάθει τι ισχύει σχετικώς με τα κυκλικά σωσίβια, τα οποία ο Γ.Κ.Λ. μάς υποχρεώνει να έχουμε στα σκάφη μας. Τι διαστάσεις πρέπει να έχουν, από τι υλικό πρέπει να είναι κατασκευασμένα, αν πρέπει να αναγράφονται πάνω τους τα στοιχεία τού σκάφους κ.λπ. Το θέμα αυτό φαινόταν, εκ πρώτης όψεως, ότι ήταν απλό. Δεν ήταν όμως! Και δεν ήταν γιατί, στην προσπάθειά μου να βρω στοιχεία και να απαντήσω στα ερωτήματα που τέθηκαν, διεπίστωσα ότι ακόμη και οι καθ' ύλην αρμόδιοι τής Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων αγνοούσαν παντελώς το θέμα και με παρέπεμψαν σε ένα Φ.Ε.Κ. τού 1967!!!

Περισσότερα...

Κατηγοριοποίηση σκαφών - "CE"

Επιμέλεια - Έρευνα : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Ενδιαφέροντα, όσο και σχετικώς πολύπλοκα και δυσνόητα για τον απλό χρήστη ενός μικρού σκάφους αναψυχής, είναι όσα αφορούν στην κατηγοριοποίηση τών σκαφών και στο περίφημο "CE", το οποίο όλοι ακούμε συχνά να αναφέρεται, αλλά ελάχιστοι από μάς κατανοούμε απολύτως. Θα προσπαθήσω εδώ να κάνω όσο το δυνατόν πιο εύκολη την ανάγνωση τών σχετικών Κανονισμών, οι οποίοι ρυθμίζουν τον ευαίσθητο τομέα τής κατηγοριοποίησης τών σκαφών αναψυχής, τα οποία και μάς ενδιαφέρουν κυρίως.

Περισσότερα...

ΛΙΜΕΝΟΜΙΑ - Από τον Αγγελο Αργυρακόπουλο.

Νέα δίτομη Λιμενομία από τον κ. ΄Αγγελο Αργυρακόπουλο.Κυκλοφόρησε το νέο δίτομο βιβλίο τού κ. ΄Αγγελου Αργυρακόπουλου, το οποίο μέσα σε 1.096 συνολικώς σελίδες περιλαμβάνει όλη την ισχύουσα νομοθεσία και τούς Κανονισμούς που αναφέρονται στα ερασιτεχνικά και επαγγελματικά θαλάσσια σκάφη. Με πολύτιμες πληροφορίες για τον ερασιτέχνη ψαρά, τον επαγγελματία δύτη, τον ερασιτέχνη ή εκπαιδευτή αυτοδύτη, τον πλοίαρχο ή κυβερνήτη πλοίων, τον χειριστή ταχύπλοου σκάφους και πολλές άλλες δραστηριότητες.

Η τιμή και για τούς δύο τόμους ανέρχεται στο ποσό τών εξήντα (60) ευρώ και μπορείτε να τούς προμηθευτείτε από τον κ. Άγγελο Αργυρακόπουλο στα τηλέφωνα : 210 9757693 και 6977 502070. http://www.argyrakopoulos.gr

 

Τα κατορθώματα τού Τζιμάρα.

Κείμενο : Ισίδωρος Στεφάνου.

Σκίτσα : Παντελής Παύλου.

Τζιμάρας τού ξερόλα και τής ημιμάθειας.Κατ' αρχάς να σάς συστήσω τον κύριο Τζιμάρα Φιγούρα, τού ξερόλα και τής ημιμάθειας, ετών 45, και σύζυγος η Σούλα τής αμάθειας σκέτο. Ντύσιμο πάντα επώνυμο, ακριβό και με μεγάλα γράμματα οι φίρμες. Γούστο ανάλογο, αυτοκίνητο ανάλογο, εξεσουάρ, καδένες, χρυσό ρόλεξ, δακτυλίδι κ.λπ. Επάγγελμα ό,τι θέλετε βάλτε, αλλά με πολύ καλό εισόδημα (βασικά νεόπλουτος).

Περισσότερα...

Τι προβλέπει ο Νέος Γ.Κ.Λ. αρ. 45 για όσα μάς αφορούν.

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Η πολυνομία και το ευμετάβολο είναι τα δύο κύρια χαρακτηριστικά τών διοικητικών νόμων, εξ αιτίας τών οποίων ταλαιπωρούνται, τόσο οι πολίτες και κάτοχοι σκαφών αναψυχής, όσο και τα κατά τόπους λιμενικά όργανα, τα οποία πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να ενημερωθούν πάνω στις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις ή εγκυκλίους, οι οποίες αποστέλλονται κατά δεκάδες ημερησίως στα λιμεναρχεία και τούς λιμενικούς σταθμούς. Και ενώ για τα λιμενικά όργανα η άγνοια νόμου περνάει τις περισσότερες φορές απαρατήρητη και μένει ατιμώρητη, για τούς πολίτες η άγνοια νόμου και δεν συγχωρείται και τιμωρείται!

Περισσότερα...

Νέα φουσκωτά σκάφη εισάγει η "Κούρτης Marine".

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Μια νέα σειρά γαστράτων φουσκωτών σκαφών, μικρού και μεσαίου μεγέθους, εισάγει στην Ελλάδα η "Κούρτης Marine". Τα σκάφη κατασκευάζονται στην Κολομβία, έχουν τη χαρακτηριστική ονομασία "ΑΒ inflatables", ενώ ο κατασκευαστής τους είναι Ιταλικής καταγωγής.

Τα φουσκωτά που έχει ήδη παραλάβει η "Κούρτης Marine", αλλά και κάποια άλλα, τα οποία είναι ήδη καθ' οδόν, ανήκουν στις σειρές "Oceanus" και " Nautilus" τής "ΑΒ Inflatabes". Συγκεκριμένα, από τη γκάμα τών σκαφών και τών δύο προαναφερομένων σειρών παραγωγής, έχουν ήδη έρθει, ή θα έρθουν, στην Ελλλαδα, το 3.80, το 4.20, το 4.60 και το 5.80 (12, 14, 15 και 19 πόδια αντιστοίχως). Να σημειωθεί ότι η "Κούρτης Marine" έχει τη δυνατότητα, εφ' όσον δοθεί παραγγελία, να φέρει στην Ελλάδα και τα μεγάλα μοντέλλα τής σειράς "Oceanus", μέχρι τα 9 μέτρα (28 πόδια), με την παράδοση να ορίζεται στούς δύο περίπου μήνες από την αποδοχή τής παραγγελίας.

Το 3.80 τής AB Inflatables.Τα φουσκωτά τής "ΑΒ Inflatables" διαθέτουν αεροθαλάμους από ύφασμα Hypalon Neoprene Orca, αλουμινένια δεξαμενή καυσίμου μέσα στη γάστρα (ακόμη και το πιο μικρό από αυτά), ανακλινόμενες δέστρες κ.λπ., ενώ η τιμή απόκτησής τους θεωρείται ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, με δεδομένο ότι η "Κούρτης Marine" μπορεί να τα διαθέτει στην αγορά και σε τιμές "πακέττου" (σκάφος-μηχανή). Τιμές οι οποίες θα προκαλέσουν σίγουρα έκπληξη. Συγκεκριμένα, από τη σειρά "Oceanus", το 4.20 με μηχανή Mercury 50 hp θα προσφέρεται στην τιμή τών 11.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), το 4.60 με μηχανή 60 hp Mercury στην τιμή τών 12.200 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), και το 5.80 με μηχανή Mercury 115 hp στην τιμή τών 19.300 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).

Το πλωριό τμήμα τού 3.80 τής AB Inflatables.Ανάλογες θα είναι οι τιμές και για τα αντίστοιχα μεγέθη τής σειράς "Nautilus", με μια ελάχιστη προσαύξηση, λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας στο στήσιμο τής κουβέρτας και τής προστασίας τών αεροθαλάμων με πολυεστέρα, σε συγκεκριμένα σημεία. Πολύ σύντομα το ribandsea θα παρουσιάσει τα φουσκωτά αυτά στο φυσικό τους περιβάλλον, που δεν είναι βεβαίως η βιτρίνα μιας έκθεσης, αλλά η θάλασσα.

 

 

Αποκλειστική διάθεση:

"Κούρτης Marine", 4o χιλιόμετρο Βάρης Κορωπίου - Τηλ. 213 0326097 - 6936 065816       web : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μετά τον πρόωρο και άδικο θάνατο του Παναγιώτη Κούρτη, η εταιρεία έκλεισε...

Σού το' πα πως θα σπάσει!

Θυμάται, γράφει και φωτογραφίζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Ο αειθαλής Πέτρος Πολλάτος οδηγώντας το Απάτσι 18.Είχε αφήσει προ πολλού το τρομπόνι και τους "Charms" των εφηβικών μας χρόνων, και είχε πέσει με τα μούτρα στον πολυεστέρα. Ο Πέτρος Πολλάτος ήταν, ανέκαθεν, μανιακός με τους αγώνες ταχυπλοίας. Το 1995 κατάφερε να σοκάρει την αγορά και να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά, κατασκευάζοντας το πρώτο υβριδικό φουσκωτό, που άκουγε στο όνομα "Απάτσι". Έξω πολυεστέρας, μέσα αεροθάλαμος από Hypalon Neoprene. Όλοι έπεσαν με τα μούτρα να το θάψουν. Με την ίδια ευκολία που είχαν βιαστεί να θάψουν και τις πρώτες πολυεστερικές γάστρες τής δεκαετίας τού 80. Τώρα, όχι μόνο τις αποδέχονται, αλλά ούτε διανοείται πια κανείς να κατασκευάσει ή να αγοράσει συμβατικό! Ομολογώ ότι είδα κι εγώ τον "Απάτσι" με δυσπιστία στην αρχή, αλλά κράτησα "πισινή". Ζήτησα μάλιστα από τον Πολλάτο να τρέξω με το φουσκωτό υβρίδιό του στον αγώνα της Χαλκιδικής, κι εκείνος δεν αρνήθηκε. Κάπου, προφανώς, απέβλεπε η "γάτα"...

Περισσότερα...

Κάσος - Στο σταυροδρόμι τής ψυχής...

Περιπλανιέται και φωτογραφίζει ο Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

"Η Κάσος είν' μικρό νησί στο νότιο Αιγαίο, πρώτη στο γλέντι, στο χορό, στο χάρτη τελευταίο".

Ο επίγειος παράδεισος έχει όνομα : Αρμάθια!Μ' αυτό και άλλα παρόμοια δίστιχα και αυτοσχέδιες μαντινάδες οριοθετούν οι Κασιώτες λυράρηδες και τραγουδιστάδες την ιδιαίτερη πατρίδα τους στον τόπο και το χρόνο. Γιατί, πράγματι, η Κάσος μοιάζει μ' ένα μικρό καράβι που ταξιδεύει στην άκρη τού νοτιοανατολικού Αιγαίου, ανάμεσα στην Κρήτη και την Κάρπαθο, παλεύοντας με τις αφρισμένες κορφές τών κυμάτων τού ανατολικού Κρητικού, τού Καρπάθιου και τού Λιβυκού πελάγους. Με έκταση 64 τετραγωνικά χιλιόμετρα και 900 περίπου ψυχές να την κατοικούν το χειμώνα, η Κάσος, όπως και τα άλλα μικρά ακριτικά νησιά τού ανατολικού Αιγαίου, αντιστέκεται σε πείσμα τών καιρών, τής Κρατικής αδιαφορίας και τής ανίατης ιστορικής αμνησίας επίορκων πολιτικών, ζώντας με τα ήθη και τις παραδόσεις της.

Περισσότερα...

Σωσίβιο και quick stop. Απλώς απαραίτητα.

Σχολιάζει ο Νίκος Σαρρής.

Φωτογραφίες : Περιοδικό "R.I.B. International" και διαδίκτυο.

Φορούσαν σωσίβια και είχαν την ευκαιρία να πιάσουν το σχοινί.Οι δύο - από χρόνια - φίλοι, συναντήθηκαν, όπως κάθε Παρασκευή απόγευμα, στο σπίτι τού ενός απ' αυτούς και έθεσαν σε κατάσταση λειτουργίας τον υπολογιστή , αφού πρώτα αφαίρεσαν το χειροποίητα πλεχτό από την οθόνη του. Πάνω και αριστερά στο γραφείο στο οποίο αυτός είχε βρει - κεντρικά - καταφύγιο, αναπαύονταν νωχελικά μια στίβα από παχειά και  ιλουστρασιόν περιοδικά τού ‘’ειδικού’’ τύπου, τα οποία συνομιλούσαν στη δική τους γλώσσα με τον λόφο από ξελογιάστρες μπροσούρες και προσπέκτους τών ονείρων, που είχαν με πολύ περπάτημα συλλεχθεί από το τελευταίο ‘’διεθνές σαλόνι’’, και τα οποία είχαν τοποθετηθεί στο μοναδικά ελεύθερο - δεξιά - διάστημα..

Έφτιαξαν αχνιστό καφέ, κάθισαν αναπαυτικά, βρίσκοντας με δυσκολία το ζωτικό τους χώρο ανάμεσα στα βολεμένα από πολλές ημέρες  ναυτικά αντικείμενα,  άναψαν τσιγάρο και προσπάθησαν να απαλλαγούν, νοητικά, από την κούραση τής δύσκολης - εργασιακά  - εβδομάδας. Είχε φτάσει η ώρα, να παρθεί η τελική τους  απόφαση.

Περισσότερα...

Βυθόμετρα.

Γράφει και επιμελείται ο Ισίδωρος Στεφάνου.

Φωτογραφίες : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Η λέξη SONAR (ηχοβολιστικό) είναι η συντόμευση τών λέξεων  SOUND - NAVIGATION - RANGING. Η εφεύρεση και η ανάπτυξή του είχε σκοπό την ανακάλυψη τών εχθρικών υποβρυχίων κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Το ηχοβολιστικό (βυθόμετρο) αποτελείται από τα κάτωθι μέρη :

1) Πομπό.
2) Αισθητήρα (transducer).
3) Δέκτη.
4) Οθόνη.

Με απλά λόγια, ο πομπός δημιουργεί έναν ηλεκτρικό παλμό, ο οποίος μετατρέπεται
σε ηχητικό σήμα από τον αισθητήρα (transducer) και στέλνεται μέσα στο νερό. Όταν το ηχητικό σήμα συναντήσει κάποιο εμπόδιο, επιστρέφει στον αισθητήρα, μετατρέπεται σε ηλεκτρικό σήμα, το οποίο ο δέκτης το ενισχύει και το στέλνει στην οθόνη.

Περισσότερα...