Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Τοποθέτηση φωτοβολταϊκού στοιχείου στην οροφή αυτοκινούμενου από την εταιρεία "Κυριαζής batteries & more".

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

Βαγγέλης Φαμελιάρης. Γνώστης της δουλειάς και, κυρίως όχι τσαπατσούλης! Είχα την ευκαιρία και την τύχη, συγχρόνως, να ξεκινήσω προσφάτως μια συνεργασία με την εταιρεία "ΚΥΡΙΑΖΗΣ batteries & morehttp://www.ribandsea.com/news/2615-etaireia-kyriazis-synonymo-tis-batarias Η αρχή αυτής της συνεργασίας συνέπεσε με την ανάγκη τοποθέτησης ενός φωτοβολταϊκού πίνακα (panel) στο αυτοκινούμενο με το οποίο πραγματοποιούμε τις περιπλανήσεις μας. Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο ταξιδίων μας στην Κίμωλο και στη Μύκονο, παρατήρησα ότι ο περιορισμένος χρόνος ηλιοφάνειας, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας λόγω της μεγάλης διάρκειας της νύχτας και τις ανάγκες για φωτισμό, τηλεόραση, θέρμανση και ζεστό νερό, τα δύο φωτοβολταϊκά των 2Χ90 watt που είχαν τοποθετηθεί στην οροφήΑπό την θεωρία στην πράξη. του αυτοκινούμενου http://www.ribandsea.com/campers/texnika-themata/1528-topothetisi-fotovoltaikon-stoixeion-stin-orofi-aftokinoymenou δεν στάθηκαν αρκετά προκειμένου να διατηρηθούν ζωντανές οι μπαταρίες του αυτοκινούμενου, ιδίως όταν αυτό ήταν σταθμευμένο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο, τουλάχιστον, ημερών.

Μετά από την σχετική μέτρηση των καταναλώσεων και του διαθέσιμου χώρου στην οροφή του αυτοκινούμενου, που έκανε ο τεχνικός της εταιρείας Βαγγέλης Φαμελιάρης, βγήκε το συμπέρασμα ότι ένα επιπλέον φωτοβολταϊκό στοιχείο 190 watt θα έλυνε το πρόβλημα. Επιλέχθηκε λοιπόν ένα μονοκρυσταλλικό φωτοβολταϊκό της εταιρείας "Amerisolar", αμερικανικής κατασκευής, ισχύος 190 watt 72 κυψελών. Επειδή το φωτοβολταϊκό ήταν 24βολτο, επιλέχθηκε ένας ρυθμιστής φόρτισης Ο ρυθμιστής της Victron ο οποίος επελέγη στην συγκεκριμένη περίπτωση.  MPPT (maximum power point tracking) της "Victron" δουλειά του οποίου είναι να βελτιστοποιεί την αντιστοιχία μεταξύ των ηλιακών συστοιχιών (φωτοβολταϊκά πλαίσια) και των μπαταριών. Με απλά λόγια ο ρυθμιστής φόρτισης μετατρέπει την υψηλότερη τάση εξόδου του 24βολτου ηλιακού συλλέκτη μέχρι τη χαμηλότερη τάση που απαιτείται για να φορτιστούν οι μπαταρίες.

Ακούστε τι μου είπε ο τεχνικός της εταιρείας "ΚΥΡΙΑΖΗΣ batteries & more" Βαγγέλης Φαμελιάρης και δείτε τον τρόπο με τον οποίο τοποθέτησε το φωτοβολταϊκό στοιχείο στην οροφή του αυτοκινούμενου.

Για πληροφορίες, σχετικώς με τα είδη των φωτοβολταϊκών και τις τιμές τους, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την "ΚΥΡΙΑΖΗΣ batteries & more" στο τηλέφωνο 210 5739000 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Το κόστος πάντως του συγκεκριμένου φωτοβολταϊκού στοιχείου, συν το κόστος του ρυθμιστή της Victron, συν τα υλικά τοποθέτησης (καλώδια, κόλλα κ.λπ.), συν την εργασία κυμαίνεται από 500-550 ευρώ, αναλόγως της δυσκολίας στην τοποθέτηση. ΠΡΟΣΟΧΗ ! Το φωτοβολταϊκό είναι 24 βολτο και δεν είναι κινέζικο. Είναι αμερικανικής κατασκευής, της εταιρείας "Amerisolar" και έχει εγγύηση 12 ετών.