Rib and Sea

Το σωσίβιο, το quick stop και η ζώνη σώζουν ζωές

Παρουσιάσεις σκαφών

boats

Στο ribandsea θα υπάρχουν παρουσιάσεις και δοκιμές φουσκωτών σκαφών, και όχι μόνο. Στις παρουσιάσεις θα δίνεται έμφαση στην εξωτερική εικόνα τού σκάφους, στην περιγραφή τών χώρων του και στην απλή καταγραφή τών τεχνικών χαρακτηριστικών του, ενώ βλέποντας τις φωτογραφίες και το βίντεο που θα συνοδεύουν κάθε παρουσίαση, θα μπορεί ο αναγνώστης, και εν δυνάμει αγοραστής, να σχηματίσει μια εικόνα τής πλεύσης και τών δυνατοτήτων του. Δεν θα λείψουν βεβαίως οι θετικές κρίσεις τού αρθρογράφου, εφ’ όσον το σκάφος τής παρουσίασης διαθέτει κάποιο εμφανές και αδιαμφισβήτητο σημείο υπεροχής...

Οι δοκιμές φουσκωτών σκαφών θα είναι, αριθμητικώς, λιγότερες. Και αυτό γιατί ο χώρος, στη συντριπτική τουλάχιστον πλειοψηφία του, δεν είναι ακόμη ώριμος να δεχθεί τις «δυσμενείς» ενδεχομένως κρίσεις και τα σχόλια τού Χ αρθρογράφου-δοκιμαστή. Πολλοί εισαγωγείς και κατασκευαστές φουσκωτών σκαφών δεν μπορούν να διανοηθούν ότι θα τολμήσει κάποιος να βρει «ψεγάδια» ή «ελαττώματα» στο σκάφος το οποίο εισάγουν ή κατασκευάζουν, ενώ αυτοί καταβάλλουν στον εκδότη τού περιοδικού, στο οποίο ο αρθρογράφος εργάζεται, χρήματα για διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Συνηθίσαμε να διαβάζουμε tests, ή δοκιμές σκαφών, όπου όλα πλέουν καλά, γρήγορα, οικονομικά και στεγνά στα 7 μπωφόρ! Για σκάφη που επιχειρούν άψογους ελιγμούς, πλανάρουν αμέσως και παραμένουν πλαναρισμένα ενώ είναι σχεδόν... σταματημένα! Για σκάφη που δεν «νοιώθουν» το απόνερο ενός πλοίου, άρα, συμπερασματικά δεν θα νοιώσουν και τα 6ράκια, 7ράκια ή 8ράκια! Για σκάφη, στα ταμπούκια τών οποίων στέκονται ή κοιμούνται όρθια δύο άτομα! Και όλα αυτά οδήγησαν, αργά αλλά σταθερά, στην απαξίωση περιοδικών και «δημοσιογράφων» και, ως εκ τούτου, στη συρρίκνωση τού αναγνωστικού τους κοινού. Μια συρρίκνωση αντιστρόφως ανάλογη, σε μέγεθος, με την τρομακτική αύξηση (τα τελευταία ιδίως χρόνια) τού αριθμού τών ιδιοκτητών μικρών σκαφών αναψυχής, και εν δυνάμει αναγνωστών τών περιοδικών τού ειδικού Τύπου.

Στο ribandsea θα υπάρξουν δοκιμές φουσκωτών σκαφών, αλλά και δοκιμές μακράς διαρκείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής τους δεν θα επέμβει στο έργο τού αρθρογράφου-δοκιμαστή, δεν θα θελήσει να ελέγξει ή να λογοκρίνει το κείμενό του, προτού αυτό δημοσιευτεί και, το κυριότερο, δεν θα στραφεί εναντίον του εάν απλώς νομίζει ότι το κείμενο είναι δυσφημιστικό για τον ίδιο ή το σκάφος του. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως επ’ ουδενί ότι το ribandsea διεκδικεί το αλάθητο. Γι’ αυτό ακριβώς, εάν ο αντιπρόσωπος ή κατασκευαστής ενός σκάφους πιστεύει, και μπορεί να αποδείξει με στοιχεία, ότι αυτά που ισχυρίστηκε ο συντάκτης τού κειμένου τής δοκιμής δεν είναι σωστά, το ribandsea δεσμεύεται να εξετάσει τις ενστάσεις του και, εφ’ όσον αυτές ευσταθούν, να προβεί στη συνέχεια στην αποκατάσταση τής «ζημιάς», αναρτώντας ένθετο κείμενο στον πίνακα τών ανακοινώσεων τού ribandsea.

Κάτι άλλο που θα ήθελα με έμφαση να τονίσω είναι ότι αποφάσισα να μην κάνω καμμία παρουσίαση ή δοκιμή φουσκωτού σκάφους, εφ’ όσον ο κυβερνήτης και οι τυχόν επιβαίνοντες δεν φορούν σωσίβια. Ο κυβερνήτης θα πρέπει επίσης να έχει στερεωμένο πάνω του και το quick stop τής μηχανής. Τα προληπτικά αυτά μέτρα ασφαλείας θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την ασφάλεια τού κυβερνήτη και τών επιβαινόντων, κατά τη διάρκεια τής παρουσίασης ή τής δοκιμής, αλλά συγχρόνως πιστεύω ότι θα αποτελέσουν και ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμησιν για όλους.

"Ανακαλύπτοντας" το προϊστορικό σπήλαιο Φράγχθι με τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα θαλάσσης SEA-BI

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

seabiΒρεθήκαμε τη Δευτέρα του Πάσχα στην παραλία των Φούρνων, ενός οικισμού που βρίσκεται κοντά στην Κοιλάδα και το Πόρτο Χέλι Αργολίδας, για να δοκιμάσουμε το εντυπωσιακό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο θαλάσσης, που κατασκευάζει ο μηχανολόγος Ηλίας Κουτσάκης, το οποίο εκτέθηκε για πρώτη φορά στην πρόσφατη έκθεση "Boat and Fishing". Γιατί είναι άλλο πράγμα να βλέπεις μια τέτοια, εντυπωσιακή εκ πρώτης όψεως, κατασκευή, και άλλο να τεστάρεις τις δυνατότητές της στο υγρό περιβάλλον για το οποίο κατασκευάστηκε.

Με την ευκαιρία της δοκιμής πήγαμε μέχρι το προϊστορικό σπήλαιο Φράγχθι, που βρίσκεται σε απόσταση ενός περίπου ν. μιλίου νοτιοδυτικά της παραλίας των Φούρνων, απέναντι από τη νησίδα Κορωνίδα, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Λιβανού.

Περισσότερα...

Μια "σφαίρα" 46 ποδών στα χέρια του Π. Πολλάτου έτοιμη να εκραγεί!

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

pollatos1Στην ηλικία των 77 ετών κατασκευάζει 14μετρο φουσκωτό σκάφος και είναι έτοιμος να λάβει μέρος σε αγώνα ταχυπλοίας, εάν του δοθεί η ευκαιρία! Ο λόγος, βεβαίως, για τον αειθαλή παππού των Ελλήνων κατασκευαστών φουσκωτών σκαφών Πέτρο Πολλάτο.

Σκέφτηκα σήμερα να τον επισκεφτώ στο ναυπηγείο της "BELL MARINE", στους Αγίους Θεοδώρους, καθώς η "οβίδα" των 14 μέτρων, με την οποία εδώ και αρκετούς μήνες παλεύει, είναι στα τελειώματα. Το μοντέλλο αυτό, το οποίο θα φέρει εξωτερικούς αεροθαλάμους από hypalon Neoprene διαμέτρου 50 εκ., θα ονομαστεί "Bullet 46". Όνομα και πράγμα μάλλον.

Περισσότερα...

18η ΈΚΘΕΣΗ “EAST MED YACHT SHOW 2019"

10 - 13 ΜΑΪΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ ΖΕΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

eastmedshowΣτο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 17 Απριλίου, η Συνέντευξη Τύπου για τη 18η Έκθεση Επαγγελματικών Επανδρωμένων Πλοίων Αναψυχής “East Med Yacht Show 2019”, που θα διεξαχθεί από 10 έως και 13 Μαΐου στη Μαρίνα Ζέας (Προβλήτα Α) στον Πειραιά.

Η D-Marin, Marina Zea φιλοξενεί τη διοργάνωση για 4η συνεχή χρονιά και ως Event Host συμβάλει καθοριστικά στη διεξαγωγή της, εξασφαλίζοντας τους απαιτούμενους χώρους για τον ελλιμενισμό των σκαφών και την τοποθέτηση περιπτέρων, ενώ διαθέτει και το προσωπικό της για τις ανάγκες της έκθεσης.

Τη διεθνώς αναγνωρισμένη έκθεση, που κάθε χρόνο προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες και συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων σαλονιών για το θαλάσσιο τουρισμό, διοργανώνει η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) σε συνεργασία, για δεύτερη συνεχή χρονιά, με  το Οργανωτικό - Συντονιστικό γραφείο Trinity Events. Στη φετινή διοργάνωση τιμώμενος Δήμος είναι ο Δήμος Κεφαλλονιάς.

Περισσότερα...

Συνέντευξη Τύπου στον Ν.Ο. Ελλάδος για το 18ο "East Med Yacht Show".

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

synentefxitypouΣε λίγες ημέρες ανοίγει τις πύλες του το "18ο EAST MED YACHT SHOW". To "Rib and Sea", μαζί με άλλους 22 χορηγούς επικοινωνίας, πρόκειται να καλύψει το μεγάλο αυτό θαλασσινό γεγονός που έχει γίνει πια θεσμός και τα τελευταία 4 χρόνια πραγματοποιείται στη Μαρίνα της Ζέας.

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η Συνέντευξη Τύπου στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος παρουσία του Δημάρχου Πειραιώς κ. Γιάννη Μώραλη, του Προέδρου της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού κ. Αντώνη Στελλιάτου του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Σπύρου Κορκίδη, και εκπροσώπων του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ε.Ο.Τ. και του Λιμενικού Σώματος.

Περισσότερα...

Έκθεση Boat and Fishing 2019. Σύντομη περιήγηση με Go Pro 7

Επιμέλεια : Ιωσήφ Παπαδόπουλος.

boatandfishing19Αξιοπρεπής και αυτόν τον χρόνο η "BOAT AND FISHING" και μεγαλύτερη σε έκταση από κάθε άλλη φορά, σε πείσμα της οικονομικής κρίσης που δεν λέει να μας εγκαταλείψει.

aegeanΠολύς ο κόσμος σήμερα (Σάββατο), που περίμενε στην ουρά για να κόψει εισιτήριο και να πλημμυρίσει τους χώρους της έκθεσης κάνοντας τη βιντεοσκόπηση mission impossible! Και ως συνήθως μου έκαναν εντύπωση κάποια εκθέματα. Άλλα που έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά, όπως το πρωτοποριακό ποδήλατο θαλάσσης του Ηλία Κουτσάκη, για το seabiοποίο έκανα νωρίτερα ένα ξεχωριστό μικρό αφιέρωμα https://www.ribandsea.com/boats/boatsshow/3971-neo-protoporiako-ilektrokinito-podilato-thalassis-sea-bi.html και ο φακός που δεν έχει μπαταρίες αλλά ανάβει όταν... βραχεί! Άλλα πάλι που έχουν μεν εμφανιστεί σε προηγούμενη έκθεση αλλά είναι πάντοτε εντυπωσιακά. Όπως η 200 ίππων εξωλέμβια της "OXE" που καίει πετρέλαιο, ας πούμε, και η μηχανοκίνητη σανίδα!

Περισσότερα...